dinsdag 22 juli 2014

Een kruimel in het universum.

Maar het heeft geen ZIN. Het leven is één grote grap. Wat is de zin van het leven? Wat is mijn doel? Is er wel een doel? Mensen komen en gaan, de tijd tikt vooruit, maar mijn gedachten blijven in het verleden, niet in staat mee te groeien met de rest van mijn lichaam.
Algemeen bekeken betekent mijn aanwezigheid niks. Ik ben slechts een ontelbaarste van een kruimel in het universum. Of ik er nu ben of niet, het maakt niets uit. Mijn gedachten slagen op hol wanneer ik denk aan het heelal en alle dingen die wij niet eens kunnen waarnemen. Ik vraag mij soms af of iets of iemand ons bestuurt. Eén groot complot dat zich bezighoudt met onze vernietiging. Ik snap het leven niet. Ik snap het nut er niet van. Waarom? Hoe? Ik word er gek van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten